Sökes: Bygg & projektkunniga medlemmar

22 augusti, 2021 av Åsa Nordström

Torslanda Sjöscoutkår startade 1965 och våra lokaler har byggts i olika etapper. Vi vet att våra lokaler skulle behöva en grundlig renovering och det finns många idéer om vad vi skulle vilja göra. Styrelse med input från ledare tillsammans även med den stiftelse som äger gården har grunnat och funderat en tid och självklart måste ju drömmarna vara realistiska i förhållande till en ev finansiering.

Det vi kommit fram till och som blivit än mer påtagligt under det senaste året är att de flesta av våra utrymmen fungerar väl för vår verksamhet. Det viktigaste för våra ledare och aktiva är att vi har bra ordning på vårt material och att detta kan underhållas och skötas på ett bra sätt. Därför vill vi fokusera på vårt förråd och vår verkstad i ett första steg.

För att kunna ta rätt beslut framåt och göra bra bedömningar söker vi därför kunskap hos våra medlemmar. Man måste inte låsa upp sig för ett projekt från start till mål utan vi behöver dela upp detta projekt i olika steg för att kunna driva ett arbete framåt.

1. Först söker vi ett team (3-4 personer) med byggkompetens som kan bedöma skick och möjliga sätt att renovera/förändra/bygga. Fokus är förrådsbyggnaden men även att se vad som krävs med övrig panel och fönster. Gissningsvis är just detta ett kortare uppdrag under våren för att ta arbetet till nästa nivå.
  2. När vi ser möjligheterna går vi vidare till nästa steg där vi isåfall söker projektledare/kontaktpersoner mm.

Är du den vi söker?
Har du erfarenheter från husbyggnation, snickeri, plåtarbeten eller liknande som kan komma väl till pass?
Som för alla aktiva som deltar som ledare mm är det som ideell vi frågar.

Kontakta vår kårordförande Åsa Nordström på asa.nordstroem@gmail.com för att anmäla ditt intresse att stötta scouterna.