Torslanda Sjöscoutkår och kläder

Vi använder scoutskjorta och vår kårhalsduk är vit.
För att köpa profilkläder gå till scoutshopen eller besök Göteborgs scoutdistrikts kansli. Här finns scoutskjortor och även andra scoutprylar.

Ett märke med Torslanda Sjöscoutkår får man från sina ledare för att sy fast både på scoutskjortan och halsduken.

Scoutdräkten

Vi scouter känns lätt igen när vi bär den blå scoutskjortan eller andra blå scoutkläder. På scoutskjortan fäster vi märken för att berätta vad vi gjort, tillhörighet och vilka intressen vi har.

Grundplaggen i scoutdräkten är en scoutskjorta, t-shirt, -piké med märken och scouthalsduk med sölja. Förutom att stärka sammanhållning och gemenskap är det praktiskt att veta vilka kläder man har på sig i scouterna och som man vet tål både skog, mat och rök.