Utmanare 15–18 år

Vår utmanaravdelning heter Krutdurkarna.

Utmanare börjar man som när man är 15 år. Tillsammans med din patrull får ni uppleva utmanande friluftsliv och engagera er i samhällsfrågor. Ni planerar mycket själva med stöd av ledare.

Krutdurkarna seglar kårens kölbåtar och har möjlighet att segla distriktets gaffelriggade segelskuta Mandalay.

Under vintern deltar avdelningen i många av distriktets arrangemang för hela Göteborgsregionen.

Avdelningen satsar på att genomföra aktiviteter efter medlemmarnas önskemål.

Hösten 2023 är vi upp mot 15 Utmanarscouter.

____________________________________________________________

Äventyr på riktigt! I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar. Att vara scout är att utmana. Dig själv, din omgivning och alla förutfattade meningar.

Tillsammans med kompisar får du uppleva utmanande friluftsliv och engagera er i samhällsfrågor.

Som utmanarscout händer mycket i livet. Många går på gymnasiet och har veckorna fullbokade. Då är det skönt att koppla bort vardagen med Scouterna. Som utmanarscout öppnar sig världen för dig på riktigt. Du och dina kompisar har möjlighet att åka på en mängd olika läger och äventyr runt om i Sverige, Europa och världen. Det är som utmanarscout som många får möjlighet att åka på världsscoutjamboree.

I Scouterna är det alltid tillåtet att göra fel, men det är ofta när vi reflekterar som vi kommer på hur vi ska göra för att det ska bli rätt nästa gång.

Ledare på avdelningen Utmanare Krutdurkarna

Marie Hägg