Bokning av båtar eller annan gemensam utrustning

Som medlem i kåren får man lov att nyttja kårens båtar, kajaker mm. Beroende på vilken skeppargrad man har får man låna lämplig båt även utanför scouternas ordinarie möten. Detta är en fantastisk möjlighet för både ungdomar och vuxna medlemmar men handlar också om att kunna ta det ansvar som krävs.

För våra scouter på avdelningarna tar man helt enkelt kontakt med sin ledare som godkänner samt bokar in lämplig båt.

För våra utmanare och vuxna medlemmar kan man enklast boka in sig via googledokumentet här. Boka även in båtar och material för avdelningshajker så har vi koll på vem som använder båtarna och annan gemensam utrustning. För sommaren 2021 samt helger får man anmäla sitt intresse för båt och vecka.

Sommarseglingar 2023

Dokumentet används även för att ledare ska kunna boka in sig på de öppna tisdagsseglingarna som erbjuds i mån av ledare.

Man ansvarar även för att titta till båtarna samt ösa dem vid regn.

Bokningsdokument 2023