Faktura via e-mail

21 juni, 2020 av Åsa Nordström

Från och med hösten 2020 så kommer e-postavisering att vara standardvalet för alla medlemmar.

För befintliga medlemmar (även barn och ungdomar) så skickar vi medlemsavin i första hand med e-faktura, i andrahand med Kivra, i tredje hand med e-post och i fjärde hand med vanligt brev.

Den medlem som vill kan logga in i Scoutnet och ändra på sin medlemsprofil om de föredrar att ta emot via brev istället. Kivra och e-faktura är externa tjänster som styrs från medlemmens Kivra eller internetbank.

Standardvalet vid fakturering av medlemmar i Scoutnet är via e-post. Men om man som medlem vill så kan man logga in och redigera faktureringsmetod på sin medlemsprofil. På medlemsprofilen så klickar man på knappen Alternativ och väljer Ändra medlemsuppgifter. Där finns en rubrik som heter Fakturaleverans där man kan välja hur man vill få sina fakturor för medlemskap och arrangemang. Som medlem kan du själv välja om du vill skicka till en eller flera e-postadresser. För befintliga myndiga medlemmar så har vi lagt in det på den primära e-postadressen och för barn och ungdomar anhörig 1 e-post.

OBS! Kivra och e-faktura är externa tjänster. Om man har någon av dessa aktiverat så kommer det valet att gå först vid fakturering. Man styr dessa tjänster direkt i Kivra respektive sin internetbank.